Un pastor creștin iranian care sa născut în Houston îi îndeamnă pe creștinii americani să renunțe la teama lor față de musulmani și să fie încurajați să iubească și să împărtășească adevărul lui Hristos cu ei.

Un pastor creștin iranian care sa născut în Houston îi îndeamnă pe creștinii americani să renunțe la teama lor față de musulmani și să fie încurajați să iubească și să împărtășească adevărul lui Hristos cu ei.

Afshin Ziafat conduce biserica Providence din Frisco, Texas, și a vorbit recent la un forum pe  care Institutul Bisericii din sat îl găzduiește de două ori pe an. Scopul lui a fost acela de ai ajuta pe creștini să înțeleagă elementele de bază ale islamului și să învețe cum să angajeze musulmanii cu Evanghelia.

El a arătat clar în timpul forumului că nu este un savant islamic, dar a crescut într-o gospodărie islamică și a petrecut patru ani de copilărie în Iran, unde sunt părinții săi. După convertirea sa la creștinism în timpul liceului său de liceu din Houston, tatăl său la respins.

Ziafat, care călătorește în Orientul Mijlociu pentru a pregăti păstori iranieni, a prezentat patru convingeri fundamentale pe care musulmanii le au despre Dumnezeu, om, Isus și mântuire.

Dumnezeu

Pentru musulmani, Dumnezeu este „sfânt transcendent” și „independent de creație”, a explicat el.

„Relația cu Dumnezeu pe care am experimentat-o ​​personal în Islam nu este ca relația personală cu Isus pe care o avem în creștinism”, a spus el.

Viziunea musulmană a lui Dumnezeu este că Dumnezeu este un vrăjitor, iar urmașii lui sunt sclavi. „Islamul este despre supunerea față de Allah. El ne-a dat regulile noastre și trebuie să ne supunem”, a spus Ziafat.

Pe de altă parte, în creștinism, Dumnezeu este tatăl nostru și noi suntem copiii lui, a remarcat pastorul din Texas.

Om

În timp ce creștinii cred că omul se naște păcătos, musulmanii nu cred într-o natură inerentă a păcatului. „Omul păcătuiește, dar ei cred că te-ai născut fără păcat”, a explicat Ziafat.

„Creștinismul ne învață că noi am fost de fapt născuți în păcat. Acesta este un punct de plecare cu totul diferit”, a menționat el.

„Trebuie să știți că în mintea unui musulman nu există această nevoie inerentă de un salvator. Aceasta este o idee străină pentru ei”.

Iisus

Musulmanii cred că Isus sa născut dintr-o fecioară. De asemenea, ei cred că a fost fără păcat.

Acestea sunt două dintre cele mai mari apărări ale divinității lui Hristos, a spus Ziafat, dar musulmanii nu cred că Isus era Dumnezeu. În Islam, Isus a fost unul dintre cei șase profeți majori, Muhammad fiind completarea credinței.

În ceea ce privește moartea lui Isus, Coranul spune că Isus nu a fost răstignit, ci ia apărut doar așa.

Au fost multe interpretări despre ceea ce înseamnă, dar în cele din urmă „ei nu au un răspuns foarte bun pentru moartea și învierea lui Hristos”, a spus pastorul din Texas.

salvare

Nu există nici o asigurare a mântuirii în Islam. În Ziua Judecății, faptele bune și faptele rele ale unei persoane sunt cântărite pe o scară, iar dacă bunul depășește răul, atunci acea persoană poate merge la cer.

În esență, mântuirea în Islam este bazată pe lucrări în timp ce este în creștinism, este bazată pe har.

Pastorul din Texas a remarcat că musulmanilor li se dau cinci stâlpi de credință pentru a trăi. Acestea includ: crez (credința într-un dumnezeu, Allah și că profetul lui Mahomed), rugându-se de cinci ori pe zi, postând în timpul Ramadanului, oferind 2% din venitul celor săraci și făcând un pelerinaj de o singură dată în Mecca dacă au mijloacele necesare).

„Dacă aș fi făcut acei cinci stâlpi ai credinței în cele mai bune abilități, poate că aș ajunge la cer”, a spus el despre educația sa islamică. „Nu am avut niciodată o asigurare a mântuirii mele”.

Grace este ceva ce musulmanii au greu să-și împacheteze mințile, a observat el. Când a încercat să împărtășească Evanghelia cu tatăl său, tatăl său a răspuns: „Creștinismul nu are sens, tocmai spuneți o rugăciune și Isus perie tot păcatul sub covor”.

Dar asta nu este ceea ce învață creștinismul, a subliniat Ziafat. „De fapt, cred că asta este ceea ce învață sistemul de scară – face doar un pic mai bun și toate relele sunt măturat sub covor.

„Când vă puneți credința în Hristos, fiecare păcat este socotit și plătit pe cruce de către Isus … Fiecare păcat este plătit”.

În cele din urmă, Ziafat crede că în Islam, motivul de a trăi pentru Dumnezeu este frică, în timp ce în creștinism, motivul este dragostea.

„Ceea ce lipsește în Islam și în cele mai multe alte religii este iubirea necondiționată a lui Dumnezeu”, a subliniat el. „Asta transformă viețile.”

Deci, cum pot creștinii să împărtășească credința lor cu musulmanii?

În primul rând, se pot ruga pentru vecinii lor musulmani. Așa au făcut prietenii săi de liceu cu un an înainte de a se converti la creștinism și a auzit multe alte mărturii despre musulmani care se întorceau la Hristos prin puterea rugăciunii.

În al doilea rând, creștinii ar trebui să servească și să iubească musulmanii.

„Nu trebuie să vă spun cât de mult se schimbă cultura noastră, lumea vine la noi, este timpul să acționăm”, a cerut Ziafat. „A uitat biserica pentru ce suntem aici?”

„Există musulmani care vin în comunitățile noastre și ei, la fel ca mine, simt că sunt pe o altă planetă și doresc ca cineva să-i ajute, … să-i ajute să se asimileze, să-i învețe engleza, să le slujească” el a adăugat. „Ei vor să știe că îți pasă dacă nu-ți pasă de ce știi.”

În ceea ce privește criza refugiaților și restricțiile de călătorie pe care administrația Trump le aplică, Ziafat a spus că, în timp ce înțelege furia pe fondul atacurilor teroriste și necesitatea unor măsuri de protecție, în cele din urmă siguranța nu este prioritatea lui.

„Siguranța este importantă, dar ca un creștin, siguranța nu poate fi principala cauză, motivul principal al vieții mele. Este ceva mai important pentru mine decât să-mi salvez propria viață ca creștin”, a spus el. – Trebuie să mă gândesc și la oportunitate. Am uitat de ce suntem aici?

În timp ce mulți au întrebat dacă Islamul conduce în mod natural la terorism sau dacă se presupune violență, Ziafat a subliniat că „Islamul și terorismul nu sunt sinonime”.

Conceptul de jihad, a explicat el, este „în primul rând o luptă spirituală în viața musulmanilor de a face bine sau rău, așa este prezentat mai întâi”.

Deși există versete în Coran care spun că luptă împotriva celor care nu cred în Allah, acele versete sunt folosite de radicali în scopuri politice, în primul rând, a menționat pastorul.

Ziafat, însă, a spus că nu va merge atât de departe încât să numească Islamul o religie a păcii. „Nu cred că există pace în Islam, nu există niciodată pace cu Dumnezeu pentru că nu există iertare”, a spus el.

Dispărând temerile, el a reținut că majoritatea musulmanilor pe care îi veți vedea peste stradă sunt nominali și că cei care sunt devotați vor fi „mai fanatici față de cei cinci stâlpi”.

El ia încurajat pe creștini să construiască prietenii cu musulmanii și să nu se teamă să-i invite. De asemenea, musulmanii nu se așteaptă ca alții să-și cunoască toate obiceiurile și cultura.

„Musulmanii sunt cei mai ospitalieri, oameni buni pe care îi vei întâlni vreodată”, a asigurat el. „Uneori, ne temem atât de mult să implicăm cultura lor încât nu ajungem niciodată să o facem”.

„Am un timp limitat pe acest pământ și mai mult ca niciodată, musulmanii vin peste stradă și avem cea mai mare veste vreodată”, a spus el.

„Există o ocazie unică de a trăi Evanghelia. Când vă așteaptă să le tratați ca un dușman și îi iubești, probabil că faci cel mai creștin lucru pe care îl poți face”.

Acest articol a fost publicat inițial în The Christian Post .

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s